window.dataLayer = window.dataLayer || []

Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.Vad är kakor?

Köp- och leveransvillkor

Vår målsättning är att du snabbt, enkelt och till lägsta pris ska kunna handla hos oss och få din vara levererad inom några dagar. Fraktfritt (över 800;-). Och skulle något ändå gå snett ska du veta att vi kommer att göra allt vi kan för att det snabbt ska rätas ut igen.  Men vi måste naturligtvis även följa de regler som gäller för handel i webbutik vilket i korthet innebär att vi följer Konsumentköplagen/Distansavtalslagen för privatkunder och Köplagen för företag.

Hem / Kundsupport / Villkor

1. Beställning

Du beställer enkelt direkt i vår butik, alternativt via telefon eller mejl och inom en dag får du en bekräftelse från oss. Där ser du beräknad leveranstid för din order. Dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.  Har du frågor eller ändringar så ring vår support: 0708 -663663

Ändring av beställning

Om du behöver ändra i din beställning så gör du det kostnadsfritt fram till dess du fått en orderbekräftelse. Eftersom vi vill behandla din order snabbt är det viktigt att du kontaktar oss så fort som möjligt för en eventuell ändring

Avbeställning

Behöver du avbeställa din order kan du även göra det kostnadsfritt fram till dess du fått en orderbekräftelse. Kontakta oss i så fall så fort som möjligt eftersom vi börjar hantera din beställning rätt omgående

2. Lägsta Pris-Garanti

Vår målsättning är att du hos oss alltid ska få den produkt som bäst täcker ditt behov. Dessutom till garanterat Lägsta Pris. Kan du inom 14 dagar visa att din köpta produkt finns till lägre pris* i annan webbshop betalar vi dig mellanskillnaden. Dessutom får du en rabattcheck på 10% som tack för hjälpen.

*Gäller samma vara av samma fabrikat inkl frakt, mm. Gäller ej varor på rea eller utförsäljning. Gäller svenska sidor till ordinarie pris

3. Leveransvillkor

Vår huvudmarknad är Sverige men vi levererar även till övriga Skandinaviska länder. Är leveranstiden till din ort längre än normalt kommer vi att meddela det vid vår orderbekräftelse. Eftersom merparten av våra varor är lagervara så är normal leveranstid endast 2-5 dagar (vardagar) från det vi fått din beställning och vi jobbar hårt för att det ska stämma, men vi reserverar oss för en leveranstid på 1-2 veckor. Det kan ju nån gång hända att din vara är slutsåld, eller att det blivit en försening av något slag, men då får du snabbt besked om ny leveranstid och vill du avboka eller ändra till annan produkt så löser vi det till dig utan kostnad. 


Om en vara inte finns i lager kan du fortsatt göra en beställning och så fort varan finns för leverans kommer vi att meddela det till dig. Specialbeställningar tex av produkter som tillverkas efter dina önskemål har naturligtvis längre leveranstid. Skulle det bli en försenad leverans har du möjlighet att häva köpet. Din beställning sänder vi normalt via DHL eller Schenker som aviserar ankomsttid. Gäller det mindre produkter under 20 kg levererar vi till närmaste ombud för avhämtning.  Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget och har du synpunkter på leveransen så hör av dig till vår support.


Om du skulle upptäcka en skada på emballaget så ska du omgående anmäla det till transportören och göra en skadeanmälan. Det är alltså du som mottagare som ovillkorligen skriftligen måste anmäla en synlig skada till chauffören . Hämta inte ut en sändning med skadat emballage. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat emballaget och skadan är av den art att den beror på transportörens hantering ska du göra en skadeanmälan till transportören. Kontakta oss om du vill ha vår support och framförallt om det eventuellt skulle bli en tvist med leverantören som du inte kan lösa själv.

Följ dessa punkter om du råkar ut för en transportskada:
1. Reklamation måste göras direkt vid mottagandet och reklamationen ska göras skriftligt 

2. Om emballaget är skadat ska du ange det på fraktsedeln 

3. Spara emballaget som bevis på hur skadan uppkommit 

4. Vänd dig till transportören med dina anspråk och ange fraktsedelsnummret   Om du inte reklamerar transportskadan när chauffören lämnar över godset kan en transportskada inte regleras senare.

Fri Frakt över 1250:-

Vi har fri frakt på allt du köper från oss förutsatt att priset är över 1250 kronor. Vi står för frakten fram till dig i gatuplan och vill du ha hjälp med inbärning eller fastbultning så kontaktar du oss så löser vi det åt dig till självkostnad.

4.  Ångerrätt/Garanti/Reklamation

Vår målsättning är att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Om nu ändå något skulle bli fel eller du är missnöjd av annat skäl så kontaktar du vår support så kommer vi att göra allt vi kan för att lösa detta på bästa sätt. 

Ångerrätt 14 dagar: 

Om varan du fått levererad av oss inte är vad du tänkt dig så har du 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen om du är privatperson  (gäller ej vid specialbeställda varor). Viktigt att produkten och produktens förpackning inte är använd eller skadad. Om varan är skadad eller på annat sätt försämrats har Security Partner rätt att göra avdrag för värdeminskning vid återbetalning. 


Självklart får du försiktigt undersöka produkten men du får inte ha använt den. Önskar du utnyttja ångerrätten så är det du som kund som står för kostnaden både för leverans och returfrakt plus eventuella kostnader för in- och utbärning. Om du ångrar ditt köp fyller du i denna Ångerblankett och mejlar eller postar till oss. ÅNGERBLANKETT Om du hellre vill använda Konsumentverkets ångerblankett så hittar du den här: Kkv Pdf 

Viktigt om du vill ångra ditt köp:

- Vill du ångra ditt köp ska du meddela oss via mejl eller post och returnera varan inom 14 dagar 

- Lägg varan i originalförpackningen och bifoga tillbehör som t.ex. kabel, batterier, bruksanvisning 

- Bifoga en retursedel eftersom det förenklar och skyndar på hanteringen av ditt ärende

- Vi återbetalar inom 14 dagar från det vi fått ditt meddelande och varan kommit i retur eller att vi fått bevis på att varan återsänts.

- Ångerblankett: Via mail till: support@securitypartner.nu Returadress: Security Partner AB, Båtsmansvägen 10, 181 41 Lidingö

Garanti 1 år: 

Du har alltid minst 1 års garanti på det du köper av oss (Garantitid på mer än 1 år ser du under Produktdata)  Vi står för returfrakten och efter åtgärd levererar vi produkten i retur till dig utan kostnad.  

Reklamationsrätt 3 år:   

Du har dessutom rätt att reklamera varan du köpt av oss så snart du upptäckt ett fel på varan. Två månader anses som skälig tid, dock som längst inom 3 år från köpet. Förutsättningen är att det gäller funktionsfel och tillverkningsfel som fanns på produkten från leverans. Garantin gäller inte fel som uppstår vid normalt slitage eller om du gjort förändring av produktens funktion och utseende. Anmälan om att varan är felaktig och hur den är felaktig lämnar du via mejl eller post på vår kontaktadress nedan. Vid godkänd reklamation står vi för kostnaderna inklusive frakt. Läs vidare om din reklamationsrätt på Konsumentverkets hemsida. 

Transportskador 

Om du har sån otur så att din vara skulle vara skadad när du får din leverans är det viktigt att veta att du skriftligen måste anmäla detta till chauffören eftersom det är transportören som är ansvarig. Skulle det vara en dold transportskada måste du anmäla det inom 7 dagar för att skadan ska kunna regleras. Om emballaget är skadat ska du ange det på fraktsedeln, viktigt att du spar emballaget så att du senare kan bevisa hur skadan uppkommit.  

Återbetalning

Vid en återbetalning/kreditering så sker detta till det ursprungliga betalsättet och normalt inom 14 arbetsdagar från det vi har mottagit ett meddelande från dig. Du kan dock få vänta tills vi fått varan i retur eller att vi fått ett bevis på att varan återsänts.

5. Betalningsalternativ

Vi använder 3D Secure vilket innebär att du tillsammans med dina kortuppgifter även anger ett lösenord för att bekräfta ditt köp. Banken tar därmed ansvar för eventuella bedrägerier. vilket ger säkrare kortbetalning. Allt för att det ska vara tryggt för dig att handla.  

- Klarna

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan görs direkt med oss. Är du osäker eller har andra frågor så är du välkommen att ringa eller mejla oss. De betalningsalternativ vi erbjuder dig via Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura

Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

- Postförskott

Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

6. Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanterar vi i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR (General Data Protection Regulation) och i korthet betyder det att vi inte samlar in mer information eller delar ut denna information mer än vad som behövs för att sköta våra åtaganden till dig. Dina personuppgifter kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar till dig om vårt sortiment, för att lämna uppgifter till fraktbolaget och om det krävs enligt lag för vår bokföring. 


Vi spar bara den information som krävs enligt lag och för att vi ska kunna ge dig bästa service. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Security Partner och lämnas således inte till tredje part och du har alltid rätt att begära att vi ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna våra köpvillkor samtycker du till vad som sagts här men du har alltid rätt att begära att Security Partner ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Här kan du få lite mer utförlig information.  Läs vår integritetspolicy

7. Om Cookies

Vi använder så kallade "Cookies" för att vår internetbutik ska fungera effektivt och praktiskt. Vi samlar inte in någon personlig information om dig som besökare  utan istället används cookies för att hålla koll på din varukorg och för att komma ihåg de val och inställningar du gjort i butiken. Om cookies inte är aktiverade skulle sidan inte fungera som den ska och du skulle inte heller kunna handla bekvämt och effektivt vilket är vår ambition.

8. Felskrivning/Ansvarsfrihet

Felskrivning 

Vi jobbar hårt för att produkttexter, mått, vikt, pris, o.s.v. ska vara helt rätt i våra beskrivningar, men skulle ändå ett skrivfel ha smugit sig in eller om det blivit en ändring av annan anledning så friskriver vi oss för det.    

Ansvarsfrihet 

Vissa produktegenskaper eller funktioner kan vara beroende på externa tjänster som tex telefoni, internet, mm. Vi tar inte ansvar som är beroende på dessa faktorer. Men vi ger dig 14 dagars ångerrätt som du alltid kan utnyttja i ett sådant fall.

9. Tvist

Om något skulle vara oklart så vänder du dig till vår support. Vår målsättning är alltid att komma fram till bästa lösning för det som inträffat men om vi eventuellt inte skulle komma överens så vänder du dig till Allmänna Reklamationsnämnden.

Kontakt:   ARN, Box 174, 10123 Stockholm                 

Mejl: arn@arn.se Tel: 08: 508 860 00 (Måndag-Fredag 10-12)

Som konsument kan även du söka lösning på en tvist via EU-kommissionens onlineplattform. 

EU ODR: European Commission Online Dispute Resolution http://ec.europa.eu/odr

Om Security Partner

I  över 20 år har vi levererat säkerhetsutrustning till butiker, kontor och privat. Den erfarenhet och det nätverk av leverantörer som vi byggt upp under denna tid är garanti för att du alltid ska få den produkt som bäst täcker ditt behov. Och alltid till Rätt pris.

Utmärkelser

Utmärkelser

Copyright © 2024 Security Partner by Paulin AB  |  Sitemap |  Villkor & Policys  |  Cookies

Powered by Sitesmart